*Η παντελής έλλειψη δημοσίων έργων, η συνεχής αναστολή πληρωμών των υποχρεώσεων των οφειλών του Δημοσίου για εκτελεσθέντα έργα και η εκτίναξη των δανειακών και λοιπών υποχρεώσεων σε δυσθεώρητα ύψη έχουν φέρει τις κατασκευαστικές εταιρείες στο «κόκκινο». Έτσι, οι εισηγμένες κατασκευαστικές χρωστούν 6,6 δισεκατ. ευρώ και τέσσερις από αυτές βρίσκονται στα πρόθυρα της πτώχευσης. Πρόκειται για τις ΑΤΤΙ-ΚΑΤ, Βιοτέρ, Προοδευτική και Έδραση.
*Παρά το ταξίδι του υπουργού Άμυνας κ. Ευαγ. Βενιζέλου στο Αμπου-Ντάμπι, οι Άραβες συνομιλητές του, και πιθανοί αγοραστές του 75% των προβληματικών Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από τους Γερμανούς της Thyssen Krupp, μάλλον θα αποσύρουν την σχετική πρότασή τους. Αφορμή για την εξέλιξη αυτή το πρόστιμο των 230 εκατ. ευρώ που έχει επιβληθεί στα Ναυπηγεία για παράνομες ενισχύσεις την περίοδο 1996-2002.
*Η κρίση πλήττει πλέον και κάποιους Έλληνες κροίσους. Έτσι, μετά τους Ανδρέα Λιβέρο, Πάρη Δραγνή, Στέλιο Χατζηϊωάννου και άλλους εφοπλιστές που έβαλαν πωλητήριο στα «πλωτά παλάτια» τους και τις φήμες που ήθελαν και τον πρόεδρο της Stealthgas Χάρη Βαφειά να πουλάει το διαμέρισμά του στο Λονδίνο, ήρθε η σειρά του φαρμακοβιομηχάνου Θανάση Λαβίδα. Εδώ και έναν χρόνο έχει απευθυνθεί σε μεσιτικό γραφείο, σύμφωνα με πληροφορίες, για να πουλήσει το διαμέρισμα που διατηρεί στον τρίτο όροφο κτιρίου της 5ης Λεωφόρου στη Νέα Υόρκη, αλλά ακόμα δεν έχει βρεθεί αγοραστής. Πρόκειται για ένα από τα πιο προνομιακά σπίτια, 11 δωματίων και με θέα στο Σέντραλ Παρκ, γι αυτό και η αρχική τιμή εκκίνησης είχε οριστεί στα 43 εκατ. δολλάρια. Το θέμα όμως είναι ότι σοβαρή κρίση υπάρχει στις ΗΠΑ στα ακίνητα.
*Κατά τον Ιρλανδό πρώην Επίτροπο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή κ. Ντόναλντ Σάδερλαντ, αν η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν προχωρήσει σε άμεσες αποφάσεις οικονομικής διακυβέρνησης με κοινές δημοσιονομικές πολιτικές, οι αγορές θα επιτίθενται συνεχώς στο ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου