Παρασκευή 14 Μαΐου 2010

ΟΧΙ ΑΓΓΕΛΙΟΣΗΜΟ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Την αντίθεσή του με την πιθανή επιβολή αγγελιοσήμου στο ελληνικό Διαδίκτυο ανακοίνωσε το ΙΑΒ Hellas, το οποίο εκπροσωπεί όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές στην on-line επικοινωνία. Τον τελευταίο καιρό, καταβάλλονται από πολλές πλευρές προσπάθειες επιβολής αγγελιοσήμου στο Διαδίκτυο. Πρόκειται για μία έμμεση φορολογία υπέρ τρίτων, η οποία σε κάθε περίπτωση αντίκειται στην κοινοτική νομοθεσία και σε κάποια στιγμή σίγουρα θα καταργηθεί. Πάνω σε αυτό το θέμα, που αφορά ωστόσο στα Μαζικά Μέσα Επικοινωνίας (ΜΜΕ) εκτός Διαδικτύου, εκφράζει με ανακοίνωσή του την αντίρρησή του το ΙΑΒ Hellas (Interactive Advertising Bureau):

«Τα πρόσφατα δημοσιεύματα και η σχετική φημολογία που αφορούν στην ενδεχόμενη επιβολή αγγελιόσημου στο ελληνικό Διαδίκτυο, προκαλούν βαθύ προβληματισμό και έντονη ανησυχία στην αγορά της on-line εμπορικής επικοινωνίας. Το ΙΑΒ Hellas (http://www.iab.gr/), ως πολυσυλλεκτικός οργανισμός που εκπροσωπεί όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές στην on-line διαφήμιση (διαφημιζόμενους, εκδότες, διαφημιστικές εταιρείες, εταιρείες τεχνολογίας, ISPs και εταιρείες ερευνών), πιστεύει πως πριν από οποιαδήποτε μεταβολή του σημερινού καθεστώτος πρέπει να προηγηθεί μία διαδικασία ανοιχτής διαβούλευσης, καθώς τα ζητήματα που προκύπτουν είναι ιδιαιτέρως περίπλοκα, αλλά και κρίσιμα για το μέλλον της ελληνικής ψηφιακής οικονομίας.

Είναι δεδομένο ότι το Διαδίκτυο, εκτός από το πλέον ζωντανό και ταχύτατα αναπτυσσόμενο μέσο επικοινωνίας (π.χ. σε επενδύσεις και θέσεις εργασίας), αποτελεί και μία παγκόσμια πλατφόρμα επικοινωνίας. Το διαφημιστικό περιβάλλον και οι πρακτικές του απέχουν πολύ από τα παραδοσιακά ΜΜΕ και τον τρόπο λειτουργίας τους, και αυτό είναι ένα γεγονός που το όποιο εθνικό πλαίσιο οφείλει να αναγνωρίζει. Η τυχόν επιβολή αγγελιόσημου στο ελληνικό Διαδίκτυο θα επιφέρει τα εξής αποτελέσματα:

α) Μείωση της ανάπτυξης της ελληνικής αγοράς και δημιουργία αντικινήτρου για τις ελληνικές εταιρείες και, κυρίως, για τους ξένους διαφημιζόμενους, που θα έρχονταν αντιμέτωποι με ένα πρωτοφανές –για τα δεδομένα του δυτικού κόσμου– καθεστώς. Στην περίπτωση μάλιστα των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων, θα δημιουργούσε συνθήκες ασφυξίας, αφού γι αυτές το Διαδίκτυο αποτελεί ένα φθηνό και αποτελεσματικό μέσον αύξησης των πωλήσεών τους.

β) Πρόσκρουση σε αδυναμίες που αφορούν τόσο στον ακριβή ορισμό της διαφήμισης και της κοστολόγησής της, όσο και στον ορισμό των ιστοσελίδων περιεχομένου. Τα σχετικά νομικά ζητήματα είναι δαιδαλώδη και οι δημοσιευμένες επιστημονικές γνωμοδοτήσεις είναι, δυστυχώς, επιφανειακές, καταδεικνύοντας άγνοια της φύσης και λειτουργίας του Διαδικτύου.

γ) Δημιουργία συνθηκών «αθέμιτου» ανταγωνισμού μεταξύ ελληνικών και ξένων ιστοσελίδων, γεγονός που αναπόφευκτα θα λειτουργήσει εις βάρος των ελληνικών ιστοσελίδων που παράγουν ειδησεογραφικό περιεχόμενο. Ταυτόχρονα, θα δημιουργηθεί μείζον πρόβλημα σε αυτούς που επενδύουν στην ανάπτυξη ποιοτικών on-line υπηρεσιών ενημέρωσης.

δ) Δημιουργία κινήτρων στους εκδότες για άμεση μεταφορά της έδρας των ελληνικών ιστοσελίδων στο εξωτερικό, με συνέπεια για την ελληνική οικονομία την απώλεια του αντίστοιχου ΦΠΑ.

Τα παραπάνω συνιστούν μόνον κάποια πρώτα ενδεχόμενα που θα επιφέρει η τυχόν επιβολή αγγελιόσημου στο Διαδίκτυο. Είναι βέβαιον ότι μία κυβέρνηση που έχει δείξει ενθαρρυντικά δείγματα στην προσέγγιση και ανάπτυξη του Διαδικτύου, θα ήθελε να αποφύγει τέτοιου είδους επιπτώσεις, ιδιαίτερα σε μία δύσκολη οικονομική συγκυρία. Αυτό που χρειάζεται σήμερα η ελληνική οικονομία είναι πνεύμα καινοτομίας και δυναμικής ανάπτυξης. Μία ακόμα τροχοπέδη ανάπτυξης στο μόνο μέσον που μπορεί να εξυπηρετήσει και τα δύο, δεν συνάδει με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η χώρα».

Δεν υπάρχουν σχόλια: