Υιοθετήθηκε σήμερα με μεγάλη πλειοψηφία από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Έκθεση Πρωτοβουλίας σχετικά με την ολοκλήρωση της εσωτερικής αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου. Σκοπός της Έκθεσης είναι η προώθηση μιας αποτελεσματικής πολιτικής για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου με τη δημιουργία μιας ενιαίας ψηφιακής αγοράς για την Ευρώπη, εξαλείφοντας παράλληλα τα εμπόδια και τους φραγμούς στο διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο και ενισχύοντας την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.
Σύμφωνα με στοιχεία, το 2009, στην Ευρώπη, ένας στους τρεις καταναλωτές αγόρασαν τουλάχιστον ένα προϊόν ηλεκτρονικά, αλλά μόνο το 7% εξ αυτών τόλμησαν να πραγματοποιήσουν ηλεκτρονική αγορά σε ένα άλλο κράτος μέλος, εξαιτίας κυρίως του κατακερματισμού των κανονιστικών διατάξεων που ισχύουν σε εθνικό επίπεδο και την έλλειψη υψηλού επιπέδου προστασίας του "ηλεκτρονικού καταναλωτή". Καθώς, έχει παρατηρηθεί ότι το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο δεν αναπτύσσεται τόσο γρήγορα όσο το εγχώριο ηλεκτρονικό, με αποτέλεσμα να παρακωλύεται η ελεύθερη κυκλοφορία των αγαθών στην Ευρώπη, η εν λόγω Έκθεση επικεντρώνεται σε έξι τομείς προτεραιότητας για την ανάληψη δράσης και την προώθηση του ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως:
- την ενίσχυση της πρόσβασης των Ευρωπαίων χρηστών στο διαδίκτυο,
- την επίλυση του προβλήματος του κατακερματισμού της ηλεκτρονικής αγοράς καθώς και του κατακερματισμού των κανονισμών προστασίας των καταναλωτών,
- την αύξηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών κατά τις ηλεκτρονικές αγορές,
- την ανάπτυξη πρωτοβουλιών για τη δημιουργία κινήτρων στους επιχειρηματίες να αναπτύξουν το ηλεκτρονικό εμπόριο και
- την ανάληψη προσπαθειών για την εξασφάλιση της προστασίας των ανηλίκων στο διαδίκτυο.
Στο τελικό κείμενο της Έκθεσης ενσωματώθηκαν, τροπολογίες των Ευρωβουλευτών Κ. Πουπάκη και Καθ. Ι. Α. Τσουκαλά, μέλη των επιτροπών Εσωτερικής Αγοράς και Προστασίας των Καταναλωτών και Βιομηχανίας, Έρευνας και Ενέργειας αντίστοιχα, που προωθούν τη διαφάνεια, την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών στο ψηφιακό περιβάλλον και την περαιτέρω ανάπτυξη των διασυνοριακών αγορών. Πιο συγκεκριμένα οι Ευρωβουλευτές της ΝΔ, μεταξύ άλλων, υποστήριξαν:
- την προώθηση εναλλακτικών μεθόδων ηλεκτρονικών πληρωμών και την καθιέρωση «ηλεκτρονικών τιμολογίων», ώστε καταναλωτές και επιχειρήσεις να είναι σε θέση να πραγματοποιούν ασφαλείς ηλεκτρονικές συναλλαγές χωρίς επιβαρύνσεις,
- τη μεγαλύτερη διαφάνεια της αλυσίδας εφοδιασμού στο ψηφιακό περιβάλλον με τη προώθηση πανευρωπαϊκών «σημάτων εμπιστοσύνης» (trust marks) και πληροφορίες για την ταυτότητα του παρόχου όπως: εμπορική επωνυμία, γεωγραφική διεύθυνση, στοιχεία επικοινωνίας, αριθμό φορολογικού μητρώου, που θα βοηθούν τους καταναλωτές να αναγνωρίζουν τα αξιόπιστα καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου,
- την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών στο ψηφιακό περιβάλλον μέσω της αυξημένης προστασίας των προσωπικών τους δεδομένων, της ρύθμισης της διαδικτυακής διαφήμισης και της δημιουργίας εκστρατειών ενημέρωσης του κοινού για το ηλεκτρονικό εμπόριο.
«Μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου πραγματοποιούνται πάνω από το 5% των αγορών στην Ευρώπη, συνολικής αξίας περίπου 170 δις Ευρώ ετησίως. Πλέον, όλο και συχνότερα, καταναλωτές και επιχειρήσεις στρέφονται προς το ηλεκτρονικό εμπόριο, καθότι παρουσιάζει σημαντικά πλεονεκτήματα. Το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν είναι εχθρός των παραδοσιακών επιχειρήσεων αλλά μπορεί να λειτουργήσει υποστηρικτικά, δίνοντας πρόσβαση στα 500 εκατομμύρια των Ευρωπαίων πολιτών και σε νέες αγορές, ενισχύοντας τον υγιή ανταγωνισμό και ωφελώντας το σύνολο της οικονομίας. Μπορεί να προσφέρει σημαντική τόνωση της ελληνικής οικονομίας, βοηθώντας τις δοκιμαζόμενες ελληνικές επιχειρήσεις να επιδείξουν εξωστρέφεια και να προσφέρουν ποιοτικά ελληνικά προϊόντα στις αγορές της Ευρώπης. Από την άλλη πλευρά και οι Έλληνες καταναλωτές μπορούν να αποκομίσουν σημαντικά οικονομικά οφέλη αναζητώντας συμφέρουσες τιμές, τιμωρώντας την αισχροκέρδεια και δίνοντας τη δική τους μάχη κατά της ακρίβειας», δήλωσαν από κοινού οι Έλληνες Ευρωβουλευτές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου