Τρίτη, 21 Σεπτεμβρίου 2010

ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΚΟΡΤΖΗΣ: ΑΝΑΓΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΡΚΑΣ

Αποτελεί λάθος η μείωση των διαφημιστικών δαπανών σε περιόδους κρίσης

Τους λόγους για τους οποίους η διαφήμιση δεν πρέπει να μειώνεται σε περιόδους κρίσης επισημαίνει στο EBR ο πρόεδρος της ΟΝΕ ΤΕΑΜ –εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα της ολοκληρωμένης επικοινωνίας– Αντώντης Γκορτζής, ο οποίος έχει αφιερώσει πολλά χρόνια της καρριέρας του σε θέματα μάρκετινγκ και επικοινωνίας. «Η παγκόσμια ιστορία», λέει, «έχει αποδείξει ότι εταιρείες που κράτησαν ή αύξησαν τις επενδύσεις τους στην διαφήμιση σε περιόδους οικονομικής κρίσης, κατόρθωσαν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, καθώς επίσης και το μερίδιο αγοράς που είχαν». Για την κατανόηση της θέσης αυτής πρέπει, σύμφωνα με τον Αντ. Γκορτζή, να έχουμε υπόψη τα εξής:

«Η διατηρήσιμη αύξηση του διαφημιστικού προϋπολογισμού σε μία περίοδο οικονομικής ύφεσης είναι αναγκαία, ώστε οι επιχειρήσεις να θωρακίσουν την θέση του προϊόντος στην αγορά έναντι του ανταγωνισμού. Εάν ένα προϊόν δεν καταφέρει να διατηρήσει την αναγνωρισιμότητά του στην αντίληψη του καταναλωτή, τότε δυστυχώς οι πωλήσεις του θα μειωθούν, ειδικά αν ο ανταγωνιστής διαφημιστεί. Για να διατηρηθεί / αυξηθεί το μερίδιο αγοράς, το προϊόν πρέπει να επενδύσει στην διαφήμιση, όπου σαφώς και το κόστος θα είναι πολύ λιγότερο.

»Στην περίπτωση που σε περίοδο οικονομικής ύφεσης ο ανταγωνισμός περιορίσει τον διαφημιστικό του προϋπολογισμό, αυτόματα το μερίδιο της δικής σας επιχείρησης θα αυξηθεί –εφόσον, βέβαια, συνεχίσετε να επενδύετε. Διατηρώντας την διαφημιστική σας επένδυση, θα προσδώσετε μία καλύτερη ψυχολογική εικόνα (μέσα σε ένα δύσκολο περιβάλλον) στον διαφημιζόμενο. Η οικονομική ύφεση βραβεύει τους επιθετικούς διαφημιζόμενους, αποτελώντας την ιδανική ευκαιρία να προβληθούν. Σε τέτοιες περιόδους, μία δυναμική παρουσία σε επένδυση στην διαφήμιση και στο μάρκετινγκ δίνει δυνατότητα ισχυροποίησης του προϊόντος, αφήνοντας στον καταναλωτή μία αίσθηση κύρους για το προϊόν σας.

»Η μείωση κέρδους σε δύσκολες περιόδους δεν πρέπει να επηρεάζει την διαφήμιση του προϊόντος. Αντιθέτως, αποτελεί μία μεσο-μακροπρόθεσμη επένδυση για καλύτερη κερδοφορία και ας είναι και μελλοντική. Όταν η χρονιά είναι καλή, τότε σαφώς διαφημίζουμε. Όταν η χρονιά δεν είναι καλή, πάλι διαφημίζουμε», υπενθυμίζει ο Αντ. Γκορτζής. Και δεν έχει άδικο, καθ’ όσον τις ίδιες απόψεις εκφράζουν και διεθνείς γκουρού του μάρκετινγκ, όπως π.χ. ο Φίλιπ Κότλερ.

Σημειώνουμε ότι ο Αντώνης Γκορτζής είναι πρόεδρος του ελληνικού τμήματος και διεθνής ταμίας της οργάνωσης ΕΒΕΝ, η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα της επιχειρηματικής ηθικής και στην χώρα μας συνεργάζεται, μεταξύ άλλων, και με τη ΕΕΔΕ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: