Δευτέρα, 11 Ιουλίου 2011

ΠΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ Η ON-LINE ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από καιρό υποστηρίζουμε ότι η on-line διαφήμιση είναι φθηνή, αποτελεσματική και διεισδυτική σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. Επίσης, είναι σαφές ότι έχει και σημαντική επικοινωνιακή επιρροή –κάτι που οι επιχειρήσεις θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν. Από την άποψη αυτή, κρίνουμε σκόπιμη την αναπαραγωγή από τον ιστότοπο Capital.gr της συνέντευξης του κ.Μάριου Λευκαρίτη, που είναι ο διευθύνων σύμβουλος της com2com, μέσα από την οποία αναδεικνύεται η σημασία της διαδικτυακής διαφήμισης σε συνάρτηση και με το on-line μάρκετινγκ. Σημειώνουμε δε ότι το τελευταίο κερδίζει συνεχώς έδαφος διεθνώς και, όπως είναι φυσικό, δημιουργεί και νέους όρους στην εκπόνηση και εφαρμογή μαρκετινικών στρατηγικών.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Κύριε Λευκαρίτη, ζούμε στην εποχή του Ίντερνετ και των social media. Ανεξαρτήτως αν κάποιοι συμφωνούν ή διαφωνούν με αυτό, ο επιχειρηματικός κόσμος έχει συνειδητοποιήσει την αξία των μέσων και τις ευκαιρίες που μπορούν να προσφέρουν για την ανάπτυξη αλλά και την προβολή του;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Νομίζω ότι, σιγά-σιγά αλλά σταθερά, έχει αρχίσει μία στροφή στην διαφήμιση από τα mass media, από την κλασσική διαφήμιση προς την on-line διαφήμιση, ένα μέρος της οποίας αποτελούν και τα social media. Ο επιχειρηματικός κόσμος συνειδητοποιεί πλέον ότι γι αυτόν η διαφήμιση στο Ίντερνετ είναι πιο φθηνή και πιο στοχευμένη.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Την εμπιστεύεται την διαφήμιση ή ακόμη είναι «άγνωστη λέξη»;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ακόμη το παλεύουμε, αλλά όλο και περισσότεροι γίνονται πιστοί της διαφήμισης. Ζούμε σε μία εποχή ριζοσπαστικών αλλαγών. Ειδικά αυτή η χρονιά νομίζω ότι είναι μία χρονιά που θα γραφτεί στην ιστορία, όχι μόνον από την άποψη της διαφήμισης. Γενικά αυτή η στροφή που γίνεται στα new media πιστεύω ότι θα αποτελέσει σημείο αναφοράς στα επόμενα χρόνια.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Η κρίση έχει κάνει τις επιχειρήσεις πιο διστακτικές στο επίπεδο της προβολής, ή τις ωθεί να αναζητήσουν αυτόν τον νέο κόσμο επικοινωνίας;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η κρίση έχει κάνει τις εταιρείες ή τους επιχειρηματίες να σκέπτονται δυο φορές πού θα ξοδέψουν και πού θα επενδύσουν τα λεφτά τους. Στην διαφήμιση έχει γίνει φράση-κλειδί η «επιστροφή της επένδυσης», το λεγόμενο ROI, που στο Ίντερνετ είναι πολύ πιο μετρήσιμο και αποδοτικό από την κλασσική διαφήμιση. Γι αυτό όλο και πιο πολλοί στρέφονται στον συγκεκριμένο τομέα διαφήμισης.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Μια μικρή ή μια μεσαία επιχείρηση, που σίγουρα δεν είναι τόσο εξοικειωμένη με τις διαδικασίες διαφήμισης και προβολής, πώς μπορεί να αναγνωρίσει τους σωστούς επαγγελματίες στην αγορά, αφ’ ενός, και, αφ’ ετέρου, πώς πρέπει να πείσετε αυτόν τον νέο πελάτη για την αποτελεσματικότητα των new media και της διαφήμισης σε αυτά; Πώς μετράται, δηλαδή, αποδοτικότητα της διαφήμισης στο Ίντερνετ και στα social media;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Όλοι κρινόμαστε εκ του αποτελέσματος, αν η καμπάνια είναι επιτυχημένη ή όχι. Ας πάρουμε για παράδειγμα μία ψαροταβέρνα. Θα μπορούσε να βάλει μια καταχώρηση σε έναν οδηγό εστιατορίων ή σε μία εφηεμερίδα, την οποία και θα δουν πολλά άτομα. Πόσα όμως αποτελούν το κοινό της; Θα μπορούσε λοιπόν, με τα ίδια λεφτά, να κάνει μία πολύ αποδοτική καμπάνια στο Ίντερνετ, η οποία θα είναι και πιο στοχευμένη. Μία καταχώρηση σε μία εφημερίδα ή ένα τηλεοπτικό σποτ σού δίνει μεν ένα image, αλλά πόσοι από αυτούς που θα την δουν είναι το κοινό που ψάχνεις; Πόσοι θα την δουν και θα την αντιμετωπίσουν με την σοβαρότητα που πρέπει;

ΕΡΩΤΗΣΗ: Οι προκλήσεις για τον δικό σας χώρο πια, από την άποψη την δική σας ως επιχειρηματίες, σε σχέση με τη κρίση ποιες είναι; Και πόσο σάς έχει επηρεάσει η κρίση;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Πιστεύω ότι η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες. Έχει επηρεαστεί πολύς κόσμος αρνητικά, βλέπουμε καθημερινά εικόνες οι οποίες δεν είναι ευχάριστες, αλλά πιστεύω ότι όσοι επιβιώσουν από την κρίση θα είναι όντως καλύτεροι στον κάθε τομέα, στο κάθε επάγγελμα. Δυστυχώς, στην Ελλάδα λειτουργεί πολύ ο υπερθετικός βαθμός: όλα είναι υπερκορεσμένα, υπάρχουν πάρα πολλοί στον χώρο και μόνον οι καλοί θα επιβιώσουν, ή αυτοί που αξίζει να επιβιώσουν από τις εταιρείες. Δεν μπορούν όλοι να τα κάνουν όλα. Στην Ελλάδα έχει επικρατήσει η έννοια του …σούπερμαν μέχρι στιγμής: δηλαδή ότι ο οποιοσδήποτε μπορεί να κάνει τα πάντα. Πιστεύω ότι οι εταιρείες που εξειδικεύονται σε τομείς έχουν πιο πολλή τύχη να επιζήσουν στην κρίση, να βγουν πιο δυνατές, ακόμη και απ’ ό,τι αυτές που «τα κάνουν όλα και συμφέρουν».

Δεν υπάρχουν σχόλια: