Πηγή: Business Week
Τα τελευταία χρόνια, οι νέες επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν μεγαλύτερη δυσκολία στην άντληση χρηματοδότησης από παραδοσιακές πηγές, όπως οι τράπεζες ή οι επενδυτές καινοτομικών κεφαλαίων. Δεδομένου ωστόσο ότι η ανάγκη για μετρητά μεγαλώνει παράλληλα με την εταιρεία, πολλοί επιχειρηματίες χρειάστηκε να γίνουν πιο δημιουργικοί, ούτως ώστε να βρουν εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης.
Όταν πριν από μερικά χρόνια η εταιρεία μου (τεχνολογική) δεν μπορούσε να βρει χρηματοδότηση, ξεκίνησα να αναζητώ κεφάλαια από μια πηγή που παραδοσιακά δεν συνδέεται με την πρωτοποριακή τεχνολογία: έναν τοπικό φούρνο.
Στα τέλη του 2008, στο βαθύτερο σημείο της χρηματοπιστωτικής κρίσης, άρχισα να συνομιλώ με την Polarbröd, ένα μεγάλο, οικογενειακό αρτοποιείο, 40 ετών, στη Σουηδία. Παρά το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις μας προέρχονταν από τελείως διαφορετικούς κλάδους, η Polarbröd διέκρινε τις δυνατότητες της επένδυσης σε μια ανερχόμενη εταιρεία όπως η Nordic River. Αυτό που στην αρχή φαινόταν σαν μια παράδοξη συνεργασία, αποδείχθηκε επιτυχής επιλογή και για τα δύο μέρη. Εάν ενδιαφέρεστε για την εξασφάλιση εναλλακτικής χρηματοδότησης από την μικρή σας επιχείρηση, ακολουθούν ορισμένες συμβουλές:
1. Μετατρέψτε την αδυναμία σας σε πλεονέκτημα. Αρχικά απευθύνθηκα σε επενδυτές καινοτομικών κεφαλαίων στη Στοκχόλμη, ήμασταν όμως μια εταιρεία απομακρυσμένη στον Αρκτικό Κύκλο, στη Βόρεια Σουηδία, το οποίο και θεώρησαν πρόβλημα. Αποφάσισα να το στρέψω υπέρ μου. Αλλάξαμε το όνομά μας σε Nordic River και αρχίσαμε να εστιάζουμε στα οφέλη της τοποθεσίας μας: Το κόστος διαβίωσης καθιστά ανταγωνιστικούς τους –χαμηλότερους από της Στοκχόλμης- μισθούς. Οι τοπικές θέσεις εργασίας έχουν αξία. Το προσωπικό είναι πιστό. Η εταιρεία μας είναι η πιο καλή στην πόλη. Και έτσι γίναμε αυτό που λέει ο λαός «κάλλιο πρώτος στο χωριό παρά δεύτερος στην πόλη». Με αυτόν τον τρόπο ακριβώς στήθηκε και η επιχείρηση της Polarbröd πριν από 40 χρόνια, και η διοίκηση της εταιρείας μας πίστεψε ότι το ίδιο θα μπορούσε να λειτουργήσει και για εμάς.
2. Μην είστε μυστικοπαθείς. Το πιο κοινό λάθος που γίνεται από τις νεότευκτες επιχειρήσεις είναι η υπερβολική κρυψίνοια. Οι επιχειρηματίες δεν τολμούν να μιλήσουν για τις ιδέες τους, επειδή φοβούνται να μην κλαπούν από κάποιον που θα επιδιώξει τους στόχους τους καλύτερα, ταχύτερα, ή φθηνότερα. Ωστόσο, για να βρείτε τον απρόσμενο επενδυτή, θα πρέπει να δικτυωθείτε, πράγμα που σημαίνει να μιλάτε, να ξαναμιλάτε και πάλι να μιλάτε. Από στόμα σε στόμα, η τοπική κοινωνία μας βοήθησε να βρούμε την Polarbröd.
3. Να θυμάστε ότι δεν υπάρχει μία και μόνη δεδομένη πηγή εναλλακτικής χρηματοδότησης. Αν ήταν δεδομένη, δεν θα ήταν εναλλακτική. Προκειμένου να κερδίσετε την πρόσβαση σε μία μη δεδομένη πηγή, το δίκτυό σας θα πρέπει να περιέχει πρωτότυπες, συναρπαστικές πληροφορίες. Σας χωρίζουν μόνο μερικά βήματα από τους ανθρώπους με πολλά χρήματα, αλλά αν προσπαθήσετε να κρατήσετε την επιχείρησή σας μυστική, δεν θα καταφέρετε να τους συναντήσετε.
4. Κερδίστε την εμπιστοσύνη ζητώντας βοήθεια. Οι επενδυτές επενδύουν περισσότερο σε εσάς παρά στην επιχείρησή σας. Το σπουδαιότερο κεφάλαιό σας είναι η εμπιστοσύνη, και ο καλύτερος τρόπος για να κερδίσετε την εμπιστοσύνη είναι να ζητήσετε ειλικρινά βοήθεια. Εμπιστευτείτε τους τούς χειρότερους φόβους σας που έχουν να κάνουν με την επιχείρηση, τους μεγαλύτερους κινδύνους, τα μεγαλύτερα προβλήματα. Μπορεί να μην έχουν τις απαντήσεις, αλλά συζητώντας τα προβλήματα και τις εμπειρίες είναι ο ταχύτερος τρόπος για να οικοδομήσουμε μία σχέση που βασίζεται στην εμπιστοσύνη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου