Τα στελέχη των επιχειρήσεων που ξέρουν να ακούν, έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας και αναρρίχησης στην ιεραρχία από τους άλλους…
του Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλου
Ο Μπεν Σουήτλαντ, γνωστός σύμβουλος επιχειρήσεων και συγγραφέας βιβλίων με απλές αλλά αποτελεσματικές συμβουλές, είναι απολύτως σαφής: «Σύμφωνα με βρεταννική μελέτη», τονίζει, «τα στελέχη των επιχειρήσεων που ξέρουν να ακούν, κατέχουν υψηλότερες θέσεις στην ιεραρχία και προάγονται γρηγορότερα από τους άλλους». Παρόμοια είναι και η άποψη του διάσημου Λη Αϊακόκκα, του ανθρώπου που πριν μερικά χρόνια ήταν στο τιμόνι της Κράϊσλερ: «Η ικανότητα της ακοής μπορεί να κάνει την διαφορά ανάμεσα σε μέτριες και εξαιρετικά επιτυχημένες εταιρείες».
Δυστυχώς, όμως, αρκετοί ειδικοί επισημαίνουν ότι τα στελέχη των επιχειρήσεων τείνουν να είναι περισσότερο ομιλητές παρά ακροατές και επιδιώκουν μόνον να τούς ακούν οι άλλοι. Ο Φίλιπο Φρίσκο, διευθύνων σύμβουλος της ιταλικής εταιρείας μάρκετινγκ και επικοινωνίας Ντίνο ντε Λούκα, προειδοποιεί ότι στην χώρα του –και όχι μόνον– τα διευθυντικά στελέχη τελούν σε μεγάλο βαθμό υπό απομόνωση διότι, όχι μόνον δεν θέλουν να ακούν, αλλά επιλέγουν οι ίδιοι αυτά που οι άλλοι τους πουν…! «Πρόκειται για καταστροφική πρακτική, η οποία δημιουργεί επικίνδυνα επικοινωνιακά χάσματα στις εταιρείες όπου εφαρμόζεται», λέει ο Ιταλός σύμβουλος.
Ιδού λοιπόν μερικές απλές συμβουλές που μπορούν να βοηθήσουν πολλούς Έλληνες μάνατζερς να γίνουν καλύτεροι ακροατές, τόσο προς ίδιον όφελος όσο και προς όφελος της εταιρείας που τούς εμπιστεύεται:
*Αναλώστε περισσότερο από το 50% του χρόνου σας ακούγοντας, ιδιαιτέρως αν είστε μάνατζερ. Μην λέτε την δική σας γνώμη πριν δώσετε στους υφισταμένους την δυνατότητα να ολοκληρώσουν την δική τους άποψη
*Ακούτε και ιδέες, όχι μόνον δεδομένα. Αν έχετε «ευήκοον ους» μόνον για δεδομένα, μπορεί πολλές φορές να μην πιάνετε αυτό που πραγματικά εννοεί ο ομιλητής
*Μην βιάζεστε να βγάλετε συμπεράσματα την ώρα που κάποιος μιλά. Μην προεξοφλείτε αυτά που προσπαθεί να πει πριν τα πει
*Προσπαθήστε να κρατήσετε το ενδιαφέρον σας ζωντανό για την ουσία όσων ο άλλος έχει να πει, ακόμα και αν η διατύπωση είναι φλύαρη ή βαρετή. Μην αφήνετε το μυαλό σας να περιπλανιέται σε άλλα θέματα. Αν και παθητική, η ακρόαση χρειάζεται δουλειά από μέρους σας
*Μην αξιολογείτε ή κρίνετε το πώς λέγεται κάτι. Ακούτε πάντα με σκοπό να αποκομίσετε νέες ιδέες και μην αφήνετε ορισμένες άτοπες ή αδόκιμες λέξεις να σάς αναστατώσουν
*Μην βιάζεστε και μην διακόπτετε ποτέ τον ομιλητή. Μην αλλάζετε θέμα πριν βεβαιωθείτε ότι ο άλλος έχει ολοκληρώσει αυτά που έχει να πει
*Κάνετε ερωτήσεις για να ξεκαθαρίσετε ασαφή σημεία και δώστε στον ομιλητή να καταλάβει ότι τον ακούτε με προσοχή
*Πείστε τον εαυτό σας ότι ο κάθε ομιλητής έχει κάτι σημαντικό να πει και αξίζει τον κόπο να τον ακούσετε. Μην υποκρίνεσθε ότι τον προσέχετε.
Οι συμβουλές αυτές σίγουρα αυξάνουν τον βαθμό αυτοπεποίθησης του στελέχους –κάτι που από μόνο του μπορεί να είναι σημαντικός συντελεστής επιτυχίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου