Ο Σουηδός επικεφαλής του μεγάλου γαλλικού λιανεμπορικού ομίλου αποκαλύπτει στο EBR την νέα στρατηγική του για την προσεχή πενταετία
του Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλου
Οι νέες συνθήκες απαιτούν και νέες πολιτικές. Αυτή φαίνεται να είναι η κυρίαρχη φιλοσοφία στον γαλλικό λιανεμπορικό όμιλο Carrefour, που τα δύο τελευταία χρόνια χρειάστηκε να επιλύσει σοβαρά διαρθρωτικά και στρατηγικά προβλήματα. Ποιο είναι οι νέοι προσανατολισμοί του ομίλου; Απαντήσεις στο ερώτημα αυτό δίνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, κ. Lars Olofsson, που φιλοδοξεί να συνδέσει το όνομά του με τα Carrefour του 21ου αιώνα.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Κύριε πρόεδρε, τα δύο τελευταία χρόνια ο όμιλος Carrefour αντιμετώπισε προβλήματα φιλοσοφίας, αλλά και στρατηγικής. Σήμερα, ποιοι είναι οι τελικοί νέοι προσανατολισμοί, με δεδομένη την διεθνή κατάσταση;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Δεν αντιμετωπίσαμε σοβαρά προβλήματα όπως είπατε. Είχαμε όμως, είναι αλήθεια, πολλούς και γόνιμους προβληματισμούς. Τελικά, στόχος μου είναι να συγκεντρωθώ στην μάρκα Carrefour αφήνοντας πλείστη όση αυτονομία στην αλυσσίδα Dia που εξαγοράσαμε. Ο όμιλός μας μπαίνει σε μία νέα αναπτυξιακή φάση, με δύο μοχλούς ανάπτυξης, που θα προστεθούν σε αυτούς των αναδυόμενων αγορών. Πρώτον, θα ενισχύσουμε την αντίληψη του Carrefour Planet και, δεύτερον, θα διευρύνουμε και θα ενισχύσουμε την προσφορά προϊόντων Carrefour, που θα τα αναβαθμίσουμε και θα τα επεκτείνουμε σε τομείς όπως η ένδυση, τα καλλυντικά και το σπίτι.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Απομακρύνεστε λοιπόν από την έννοια Carrefour hard discount; Θα βρείτε συνέργειες μεταξύ Dia και Carrefour;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αυτές οι συνέργειες, ακόμα και αν φιλοδοξία μου ήταν να τις βρω, σήμερα είναι περιορισμένες. Κυρίως τις βρήκαμε στις αγορές των προϊόντων μας με μάρκα Dia και Carrefour Discount, για 45 εκατ. ευρώ. Στο επίπεδο αυτών των προϊόντων οι δύο εταιρείες θα συνεχίσουν να συνεργάζονται.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Στις νέες αυτές συνθήκες, πώς διαμορφώνονται οι σχέσεις με τους προμηθευτές σας;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Έχουμε συνεργατικές σχέσεις με 25 κύριους προμηθευτές μας σε είδη διατροφής και γεωργικά προϊόντα. Χάρη στις σχέσεις αυτές, οι πωλήσεις μας ανεβαίνουν 8 μονάδες παραπάνω από τις αντίστοιχες των άλλων επωνύμων προϊόντων. Όμως, αυτές οι συνεργατικές σχέσεις δεν επηρεάζουν τις διαπραγματεύσεις μας, που πάντα θέλουμε να είναι επωφελείς για τους καταναλωτές-πελάτες μας. Έχω ζητήσει από τους αγοραστές μας να είναι προσεκτικοί στις αυξήσεις των τιμών και πάντα να ζητούν να μάθουν πώς δικαιολογούνται. Οι μεγάλοι όμιλοι μπορούν ένα μέρος από τις αυξήσεις των πρώτων υλών να το απορροφήσουν καλύτερα από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, γιατί έχουν περισσότερα κέρδη παραγωγικότητας. Το 2010 παραγματοποιήσαμε 910 εκατ. ευρώ οικονομίες και οι προμηθευτές μας μπορούν να κάνουν το ίδιο. Οι διαπραγματεύσεις έτσι είναι σκληρές, αλλά προς όφελος του καταναλωτή.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Σε τί επίπεδα αυξήσεων καταλήξατε τελικά με τους προμηθευτές σας;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ενώ στην αρχή οι βιομηχανίες ζητούσαν αυξήσεις 5% και 6%, καταλήξαμε σε μία αύξηση 2%. Δεν αποκλείω όμως νέα άνοδο στην διάρκεια του 2011, με αφορμή τα γεγονότα στον αραβικό κόσμο και την άνοδο των τιμών πρώτων υλών. Θα χρειαστεί να γίνουν διορθώσεις.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Στα ράφια σας ποια είναι η παρατηρούμενη άνοδος στις τιμές σας;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Για την περίοδο Μάρτιος-Απρίλιος κατά μέσον όρο οι τιμές μας θα αυξηθούν 2% περίπου. Είμαστε πολύ ευαίσθητοι πάνω στο θέμα αυτό. Γι αυτό, πέρσι εξοικονομήσαμε 330 εκατ. ευρώ στις τιμές για τους πελάτες μας. Αυτή την χρονιά, για μιαν ακόμη φορά, θα είμαστε πολύ ανταγωνιστικοί. Στα Carrefour ο πελάτης έχει τον πρώτο λόγο.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ακόμα και πάνω από τους μετόχους;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ό,τι κάνω στόχο έχει να εξυπηρετείται ο πελάτης και να είναι ικανοποιημένος. Αυτός συμβάλλει στην αύξηση των πωλήσεών μας και η αγορά θα το αναγνωρίσει. Κάνουμε την δουλειά μας όσο καλύτερα μπορούμε με μία ελκυστική αντίληψη, αυτήν του Carrefour Planet και της γκάμας των προϊόντων Carrefour σε πλήρη ανάπτυξη και επέκταση. Δημιουργείται έτσι αξία για τους μετόχους μας. Το διοικητικό συμβούλιο, οι κύριοι μέτοχοι και εγώ μοιραζόμαστε την ίδια στρατηγική.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Οι φήμες λένε όμως ότι γνωρίσατε αρκετές πιέσεις. Σε ποια φάση βρίσκεστε σήμερα;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αν δεν μπορούσα να διαχειριστώ πιέσεις δεν θα ήμουν στο πόστο αυτό. Έχω πλήρη εμπιστοσύνη στα Carrefour και αυτή είναι η αλήθεια. Βέβαια, υπήρξαν απογοητεύσεις πέρσι, κυρίως στην Βραζιλία όπου δεν πιάσαμε τους στόχους αποδοτικότητας. Είχαμε κάποιες αναποδιές και στην Γαλλία, κυρίως στο τέλος του έτους. Σήμερα όμως βλέπω με αισιοδοξία τις αναδυόμενες αγορές. Κυρίως, όμως, επαναλαμβάνω, θα ρίξουμε όο το βάρος στην μάρκα Carrefour. Διαισθάνομαι την δυναμική της και αυτός είναι ο λόγος που ξυπνώ ευδιάθετος το πρωί.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η στρατηγική του ομίλου Carrefour στο επίπεδο της δικής του μάρκας θα είναι πολύ σκληρή, πιεστική για τους προμηθευτές του επωνύμων προϊόντων και σίγουρα δημιουργεί ένα νέο περιβάλλον στον χώρο του μάρκετινγκ –θέμα πάνω στο οποίο θα επανέλθουμε.
του Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλου
Οι νέες συνθήκες απαιτούν και νέες πολιτικές. Αυτή φαίνεται να είναι η κυρίαρχη φιλοσοφία στον γαλλικό λιανεμπορικό όμιλο Carrefour, που τα δύο τελευταία χρόνια χρειάστηκε να επιλύσει σοβαρά διαρθρωτικά και στρατηγικά προβλήματα. Ποιο είναι οι νέοι προσανατολισμοί του ομίλου; Απαντήσεις στο ερώτημα αυτό δίνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, κ. Lars Olofsson, που φιλοδοξεί να συνδέσει το όνομά του με τα Carrefour του 21ου αιώνα.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Κύριε πρόεδρε, τα δύο τελευταία χρόνια ο όμιλος Carrefour αντιμετώπισε προβλήματα φιλοσοφίας, αλλά και στρατηγικής. Σήμερα, ποιοι είναι οι τελικοί νέοι προσανατολισμοί, με δεδομένη την διεθνή κατάσταση;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Δεν αντιμετωπίσαμε σοβαρά προβλήματα όπως είπατε. Είχαμε όμως, είναι αλήθεια, πολλούς και γόνιμους προβληματισμούς. Τελικά, στόχος μου είναι να συγκεντρωθώ στην μάρκα Carrefour αφήνοντας πλείστη όση αυτονομία στην αλυσσίδα Dia που εξαγοράσαμε. Ο όμιλός μας μπαίνει σε μία νέα αναπτυξιακή φάση, με δύο μοχλούς ανάπτυξης, που θα προστεθούν σε αυτούς των αναδυόμενων αγορών. Πρώτον, θα ενισχύσουμε την αντίληψη του Carrefour Planet και, δεύτερον, θα διευρύνουμε και θα ενισχύσουμε την προσφορά προϊόντων Carrefour, που θα τα αναβαθμίσουμε και θα τα επεκτείνουμε σε τομείς όπως η ένδυση, τα καλλυντικά και το σπίτι.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Απομακρύνεστε λοιπόν από την έννοια Carrefour hard discount; Θα βρείτε συνέργειες μεταξύ Dia και Carrefour;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αυτές οι συνέργειες, ακόμα και αν φιλοδοξία μου ήταν να τις βρω, σήμερα είναι περιορισμένες. Κυρίως τις βρήκαμε στις αγορές των προϊόντων μας με μάρκα Dia και Carrefour Discount, για 45 εκατ. ευρώ. Στο επίπεδο αυτών των προϊόντων οι δύο εταιρείες θα συνεχίσουν να συνεργάζονται.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Στις νέες αυτές συνθήκες, πώς διαμορφώνονται οι σχέσεις με τους προμηθευτές σας;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Έχουμε συνεργατικές σχέσεις με 25 κύριους προμηθευτές μας σε είδη διατροφής και γεωργικά προϊόντα. Χάρη στις σχέσεις αυτές, οι πωλήσεις μας ανεβαίνουν 8 μονάδες παραπάνω από τις αντίστοιχες των άλλων επωνύμων προϊόντων. Όμως, αυτές οι συνεργατικές σχέσεις δεν επηρεάζουν τις διαπραγματεύσεις μας, που πάντα θέλουμε να είναι επωφελείς για τους καταναλωτές-πελάτες μας. Έχω ζητήσει από τους αγοραστές μας να είναι προσεκτικοί στις αυξήσεις των τιμών και πάντα να ζητούν να μάθουν πώς δικαιολογούνται. Οι μεγάλοι όμιλοι μπορούν ένα μέρος από τις αυξήσεις των πρώτων υλών να το απορροφήσουν καλύτερα από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, γιατί έχουν περισσότερα κέρδη παραγωγικότητας. Το 2010 παραγματοποιήσαμε 910 εκατ. ευρώ οικονομίες και οι προμηθευτές μας μπορούν να κάνουν το ίδιο. Οι διαπραγματεύσεις έτσι είναι σκληρές, αλλά προς όφελος του καταναλωτή.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Σε τί επίπεδα αυξήσεων καταλήξατε τελικά με τους προμηθευτές σας;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ενώ στην αρχή οι βιομηχανίες ζητούσαν αυξήσεις 5% και 6%, καταλήξαμε σε μία αύξηση 2%. Δεν αποκλείω όμως νέα άνοδο στην διάρκεια του 2011, με αφορμή τα γεγονότα στον αραβικό κόσμο και την άνοδο των τιμών πρώτων υλών. Θα χρειαστεί να γίνουν διορθώσεις.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Στα ράφια σας ποια είναι η παρατηρούμενη άνοδος στις τιμές σας;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Για την περίοδο Μάρτιος-Απρίλιος κατά μέσον όρο οι τιμές μας θα αυξηθούν 2% περίπου. Είμαστε πολύ ευαίσθητοι πάνω στο θέμα αυτό. Γι αυτό, πέρσι εξοικονομήσαμε 330 εκατ. ευρώ στις τιμές για τους πελάτες μας. Αυτή την χρονιά, για μιαν ακόμη φορά, θα είμαστε πολύ ανταγωνιστικοί. Στα Carrefour ο πελάτης έχει τον πρώτο λόγο.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ακόμα και πάνω από τους μετόχους;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ό,τι κάνω στόχο έχει να εξυπηρετείται ο πελάτης και να είναι ικανοποιημένος. Αυτός συμβάλλει στην αύξηση των πωλήσεών μας και η αγορά θα το αναγνωρίσει. Κάνουμε την δουλειά μας όσο καλύτερα μπορούμε με μία ελκυστική αντίληψη, αυτήν του Carrefour Planet και της γκάμας των προϊόντων Carrefour σε πλήρη ανάπτυξη και επέκταση. Δημιουργείται έτσι αξία για τους μετόχους μας. Το διοικητικό συμβούλιο, οι κύριοι μέτοχοι και εγώ μοιραζόμαστε την ίδια στρατηγική.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Οι φήμες λένε όμως ότι γνωρίσατε αρκετές πιέσεις. Σε ποια φάση βρίσκεστε σήμερα;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αν δεν μπορούσα να διαχειριστώ πιέσεις δεν θα ήμουν στο πόστο αυτό. Έχω πλήρη εμπιστοσύνη στα Carrefour και αυτή είναι η αλήθεια. Βέβαια, υπήρξαν απογοητεύσεις πέρσι, κυρίως στην Βραζιλία όπου δεν πιάσαμε τους στόχους αποδοτικότητας. Είχαμε κάποιες αναποδιές και στην Γαλλία, κυρίως στο τέλος του έτους. Σήμερα όμως βλέπω με αισιοδοξία τις αναδυόμενες αγορές. Κυρίως, όμως, επαναλαμβάνω, θα ρίξουμε όο το βάρος στην μάρκα Carrefour. Διαισθάνομαι την δυναμική της και αυτός είναι ο λόγος που ξυπνώ ευδιάθετος το πρωί.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η στρατηγική του ομίλου Carrefour στο επίπεδο της δικής του μάρκας θα είναι πολύ σκληρή, πιεστική για τους προμηθευτές του επωνύμων προϊόντων και σίγουρα δημιουργεί ένα νέο περιβάλλον στον χώρο του μάρκετινγκ –θέμα πάνω στο οποίο θα επανέλθουμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου