Με βάση τα αποτελέσματα μιας έρευνας που πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία Nielsen προκύπτει ότι παρά τις αυξήσεις του ΦΠΑ οι τιμές των επωνύμων προϊόντων στα ράφια των Σούπερ Μάρκετ παραμένουν χαμηλές. Η έρευνα αυτή, στην οποία αποτυπώνεται και η πτώση της ζήτησης στην ελληνική αγορά, παρουσιάστηκε από την κα Δέσποινα Ελευθεριάδου στη Γενική Συνέλευση του Ελληνικού Συνδέσμου Βιομηχανιών Επωνύμων Προϊόντων.
Πέρα από την παρουσίαση της έρευνας της Nielsen, στη Γενική Συνέλευση μίλησαν ο Γενικός Διευθυντής του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών καθηγητής κ. Γιάννης Στουρνάρας και ο Αθ. Παπανδρόπουλος, οικονομολόγος Δημοσιογράφος. Στην εισήγησή του ο καθηγητής Γιάννης Στουρνάρας τόνισε ότι σε επίπεδο πραγματικής οικονομίας η Ελλάδα αντιμετωπίζει πρόβλημα ρευστότητας και όχι φερεγγυότητας. Υπό αυτή την έννοια, τόνισε ο Γενικός Διευθυντής του ΙΟΒΕ, μεγάλο ρόλο για την επανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας θα παίξει εφεξής το πόσο γρήγορα θα μπορέσουν να απορροφηθούν υψηλότερα κονδύλια από το ΕΣΠΑ, ενώ ταυτόχρονα θα αρχίσουν να λειτουργούν οι ποικίλοι πολλαπλασιαστές δαπάνης. «Παράλληλα, τόνισε ο Γενικός Διευθυντής του ΙΟΒΕ, η ευρωπαϊκοί μηχανισμοί θα πρέπει να είναι ελεύθεροι ώστε να παρεμβαίνουν στην πρωτογενή και δευτερογενή αγορά ομολόγων». Καταλήγοντας ο κ. Στουρνάρας υπογράμμισε ότι είναι ζωτική και επείγουσα πλέον η ανάγκη η ελληνική οικονομία να αποκτήσει τη μεγαλύτερη δυνατή εξωστρέφεια αν πραγματικά θέλουμε να ξεφύγουμε από ένα ξεπερασμένο μοντέλο ανάπτυξης.
Από την πλευρά του ο κ. Αθ. Παπανδρόπουλος τόνισε ότι το επώνυμο προϊόν είναι βαθιά ριζωμένο στην ατομική ψυχολογία. «Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, είπε ο εισηγητής, το καταναλωτικό κοινό προτιμά να έχει να κάνει με ονόματα Μαρκών και λογότυπα γιατί μέσα από αυτά καλλιεργεί ο καθένας το αποκαλούμενο δικαίωμα της διαφοράς». «Οι Μάρκες και τα ονόματα γράφονται και αποτυπώνονται στο χαρτί, σε φωτογραφίες, σε μαγνητικές ταινίες, και σε άλλα μέσα από τα οποία παίρνουν ζωή και παραμένουν έτσι στο μυαλό του καταναλωτή».
Στη Γενική Συνέλευση του ΕΣΒΕΠ προήδρευσε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου κ. Νίκος Καραγεωργίου, ο οποίος αναφέρθηκε στη σημαντικότητα των Επωνύμων Προϊόντων ως μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας. Σε παρέμβασή του ο κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ, τόνισε ότι δεν υπάρχει διαμάχη μεταξύ παραγωγών και λιανέμπορων και ότι κάθε κλάδος είναι εξειδικευμένος σε αυτό που πρέπει να κάνει.
Από την πλευρά του ο κ. Νίκος Καραγεωργίου, Πρόεδρος του ΕΣΒΕΠ, αφού υπογράμμισε τη σημασία της έρευνας της Nielsen αναφορικά με τις τιμές των Επωνύμων Προϊόντων, είπε ότι στο επίπεδο αυτό καταρρέει μια ολόκληρη μυθοπλασία και αποδεικνύεται ότι η βιομηχανία Επωνύμων Προϊόντων λειτουργεί με υψηλό αίσθημα κοινωνικής ευθύνης. «Υπό αυτές τις συνθήκες, τόνισε ο κ. Καραγεωργίου, η βιομηχανία Επωνύμων Προϊόντων συμβάλλει όσο μπορεί στην ανάγκη η χώρα να μπει σε φάση ανάπτυξης, αλλά προϋπόθεση για να ενισχυθεί το έργο της είναι η άρση χρόνιων διοικητικών αγκυλώσεων».
Στα πλαίσια της Γενικής Συνέλευσης του ΕΣΒΕΠ έγινε ο οικονομικός απολογισμός του 2010, και εξελέγη το νέο Διοικητικό Συμβούλιο για την τριετία 2011-2014.
Πέρα από την παρουσίαση της έρευνας της Nielsen, στη Γενική Συνέλευση μίλησαν ο Γενικός Διευθυντής του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών καθηγητής κ. Γιάννης Στουρνάρας και ο Αθ. Παπανδρόπουλος, οικονομολόγος Δημοσιογράφος. Στην εισήγησή του ο καθηγητής Γιάννης Στουρνάρας τόνισε ότι σε επίπεδο πραγματικής οικονομίας η Ελλάδα αντιμετωπίζει πρόβλημα ρευστότητας και όχι φερεγγυότητας. Υπό αυτή την έννοια, τόνισε ο Γενικός Διευθυντής του ΙΟΒΕ, μεγάλο ρόλο για την επανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας θα παίξει εφεξής το πόσο γρήγορα θα μπορέσουν να απορροφηθούν υψηλότερα κονδύλια από το ΕΣΠΑ, ενώ ταυτόχρονα θα αρχίσουν να λειτουργούν οι ποικίλοι πολλαπλασιαστές δαπάνης. «Παράλληλα, τόνισε ο Γενικός Διευθυντής του ΙΟΒΕ, η ευρωπαϊκοί μηχανισμοί θα πρέπει να είναι ελεύθεροι ώστε να παρεμβαίνουν στην πρωτογενή και δευτερογενή αγορά ομολόγων». Καταλήγοντας ο κ. Στουρνάρας υπογράμμισε ότι είναι ζωτική και επείγουσα πλέον η ανάγκη η ελληνική οικονομία να αποκτήσει τη μεγαλύτερη δυνατή εξωστρέφεια αν πραγματικά θέλουμε να ξεφύγουμε από ένα ξεπερασμένο μοντέλο ανάπτυξης.
Από την πλευρά του ο κ. Αθ. Παπανδρόπουλος τόνισε ότι το επώνυμο προϊόν είναι βαθιά ριζωμένο στην ατομική ψυχολογία. «Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, είπε ο εισηγητής, το καταναλωτικό κοινό προτιμά να έχει να κάνει με ονόματα Μαρκών και λογότυπα γιατί μέσα από αυτά καλλιεργεί ο καθένας το αποκαλούμενο δικαίωμα της διαφοράς». «Οι Μάρκες και τα ονόματα γράφονται και αποτυπώνονται στο χαρτί, σε φωτογραφίες, σε μαγνητικές ταινίες, και σε άλλα μέσα από τα οποία παίρνουν ζωή και παραμένουν έτσι στο μυαλό του καταναλωτή».
Στη Γενική Συνέλευση του ΕΣΒΕΠ προήδρευσε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου κ. Νίκος Καραγεωργίου, ο οποίος αναφέρθηκε στη σημαντικότητα των Επωνύμων Προϊόντων ως μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας. Σε παρέμβασή του ο κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ, τόνισε ότι δεν υπάρχει διαμάχη μεταξύ παραγωγών και λιανέμπορων και ότι κάθε κλάδος είναι εξειδικευμένος σε αυτό που πρέπει να κάνει.
Από την πλευρά του ο κ. Νίκος Καραγεωργίου, Πρόεδρος του ΕΣΒΕΠ, αφού υπογράμμισε τη σημασία της έρευνας της Nielsen αναφορικά με τις τιμές των Επωνύμων Προϊόντων, είπε ότι στο επίπεδο αυτό καταρρέει μια ολόκληρη μυθοπλασία και αποδεικνύεται ότι η βιομηχανία Επωνύμων Προϊόντων λειτουργεί με υψηλό αίσθημα κοινωνικής ευθύνης. «Υπό αυτές τις συνθήκες, τόνισε ο κ. Καραγεωργίου, η βιομηχανία Επωνύμων Προϊόντων συμβάλλει όσο μπορεί στην ανάγκη η χώρα να μπει σε φάση ανάπτυξης, αλλά προϋπόθεση για να ενισχυθεί το έργο της είναι η άρση χρόνιων διοικητικών αγκυλώσεων».
Στα πλαίσια της Γενικής Συνέλευσης του ΕΣΒΕΠ έγινε ο οικονομικός απολογισμός του 2010, και εξελέγη το νέο Διοικητικό Συμβούλιο για την τριετία 2011-2014.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου